DJBFA tilbyder tre spændende webinarer fredag 1. maj 2020. Der er 10 pladser til hvert seminar, og tilmeldingen er først til mølle.

Musikmarkedet er i konstant forandring, men nu hvor det meste er sat i bero, kan du blive klogere på forskellige aspekter af en både spændende og ofte forvirrende branche.

I samarbejde med britiske CMU (Complete Music Update) afholder DJBFA tre eksklusive webinarer fredag 1. maj 2020. CMU har specialiseret sig i at formidle de nyeste tendenser på musikmarkedet, og på disse tre webinarer kan du blive opdateret på både streamingmarkedet anno 2020, tips til marketing og et overblik over dine musikrettigheder og data.

Som medlem af DJBFA og/eller Koda kan du tilmelde dig det webinar, som interesserer dig mest. Bemærk, at der 10 pladser på hvert webinar, og tilmeldingen er først til mølle. Alle webinarer foregår på engelsk og er af en times varighed. Der er afsat tid til spørgsmål.

Læs om de tre eksklusive webinarer og tilmeld dig herunder

1. Streaming og det digitale marked i 2020

Dato: Fredag d. 1. maj kl. 13:

På verdensplan udgør streaming i dag mere end halvdelen af omsætningen for indspillet musik. I mange lande, herunder Danmark, er det mere end halvdelen. Med dette seminar kan du høre om de vigtigste udviklinger i det globale streamingmarked.

Du kan lære mere om:
  • Forskellige streamingtjenester
  • Hvilke platforme, der dominerer i hvilke markeder
  • Hvilke platforme, der rent faktisk kaster penge af sig
  • Hvad streamingens opblomstring har betydet for musikbranchen
  • De største udfordringer i streamingmarkedet
Tilmeld dig webinar

2. MUSIKRETTIGHEDER OG DATA – SÅ ALLE KAN FORSTÅ DET

Dato: Fredag d. 1. maj kl. 14.15:

Når sangskrivere og musikere skal betales for deres sange og indspilninger, handler det ofte om, hvorvidt den rigtige data er i systemet. Men hvilken data? Dette seminar handler om den vigtigste data og forklarer, hvordan du får den rette information i systemet.

Du kan lære mere om:
  • Al den vigtige data forbundet med musikrettigheder
  • Hvem der står for den specifikke data
  • Hvordan du får din data i systemet
  • Hvordan forkert data hindrer udbetaling
  • Hvorfor musikbranchen stadig har problemer med rettighedsdata
Tilmeld dig webinar

3. Musik og marketing – værktøjer og taktik

Dato: Fredag d. 1. maj kl. 15.15


Hvilke værktøjer, taktikker, kanaler og platforme bruger musikbranchen til at synliggøre og sælge kunstnere, udgivelser og koncerter i 2020? Dette webinar giver et hurtigt overblik over den moderne musikbranches værktøjskasse og de 10 vigtigste redskaber til marketing.

Du kan lære mere om:
  • De 10 vigtigste redskaber til musikmarketing
  • Hvordan tilgangen til marketing ændrer sig i takt med en kunstners karriere
  • Hvordan traditionelle musikmedier stadig spiller en rolle
  • Hvordan playlister på streamingtjenester er i konstant forandring
  • Hvorfor indhold og data er så essentielle
Tilmeld dig webinar

Om CMU Insights

CMU står for Complete Music Update. Med CMU Insights hjælper de med at navigere i – og forstå – musikbranchen gennem medier, træning, konsulenthjælp og uddannelse.

CMU Insights tilbyder bl.a. disse seminarer og webinarer og har arbejdet sammen med virksomheder som Sony Music, Warner Music, SoundCloud og ATC.