Seminar & Bar er tilbage efter et halvt års pause. Derfor bliver den første udgave også en mere festlig udgave med buffet, bar og livemusik efter seminarerne.

Seminar & Bar er et koncept, hvor sangskrivere og komponister kan vælge mellem 4 inspirerende oplæg med efterfølgende mad og bar. Hele arrangementet er åbent og gratis for alle medlemmer af DJBFA og/eller Koda.

Alle seminarerne starter samtidig kl. 16, og kl. 18 samles alle til mad, drikke og minikoncert med Gurli Octavia. Læs om alle seminarerne længere nede.

Der er et begrænset antal pladser, og deltagelse kræver tilmelding. Hvis du kun vil deltage i den efterfølgende hyggedel, er du også meget velkommen bare at dukke op kl. 18 – det kræver ikke tilmelding.

Tid: torsdag 27. august kl. 16
Sted: Lautrupsgade 9, 2100 København Ø

Tilmeld dig her

International sangskrivning med Kill J

Julie Aagaard deler ud af erfaring, værktøjer og konkrete arbejdsmetoder, der har gjort det muligt for hende at få placeret sin musik internationalt – hos udenlandske kunstnere og publishere.

Julie Aagaard er artist under kunstnernavnet Kill J, men fungerer ligeledes som sangskriver og producer for andre kunstnere. Hun har fået placeret sin musik i bl.a. USA, Storbritannien, Australien, Kina, Sydkorea og Frankrig. Hun har arbejdet med udenlandske navne som Chainsmokers (Columbia/Sony), HONNE (Atlantic), Jarami (RCA), Clarence Clarity (Bella Union), Nicky Romero (RCA), M-Phazes Liam Howe, Oceaán (Chess Club), Zebra Katz (Mad Decent) og TOKiMONSTA (Young Art Records).

Digital markedsføring for DIY-musikere

Mange artister ser sociale medier som en last, og det gør, at de stresser sig selv ved prøve at blive ”kreative på kommando” i stedet for at planlægge sig ud af det hele.

Til dette oplæg kan du møde rapperen Dion Rasmussen (aka D-ON), der til daglig arbejder som rådgiver og SoMe-specialist inden for musikbranchen. Dion er uddannet i Music Management og har arbejdet med musik og sociale medier i 15 år.

Hans egne sange genererer over 1 million afspilninger om året uden brug af nogen form for annoncering, men gennem gennemtænkte promotionstrategier og kendskab til algoritmer på diverse platforme. Under oplægget vil der være konkrete eksempler samt en række tips til, hvad alle artister bør opdatere på deres digitale platforme.

I sync: din musik i film og reklamer

Hvad er synkronisering? Hvordan arbejder forskellige typer musikselskaber med sync? Hvilke vilkår skal man være opmærksom på i en licensaftale? Hvad er en music supervisor? Og hvordan øger man chancerne for at få sin musik placeret i deres produktioner?

Cecilie Karpinski er Creative Director og grundlægger af hendes nyligt startede musikselskab Sorbet, hvis hovedfokus er at breake nordiske artister via sync-placeringer i film, reklamer, serier og trailere verden over. I sin tidligere stilling som Sync Manager på GL Music har Cecilie arbejdet med brands som Häagen-Dazs, GoPro, Norwegian Airlines, BT Sport og Netflix Originals.

GETTING THINGS DONE: Introduktion til overblik og projektstyring

GTD er en metode, der lærer dig vaner, som ændrer måden, hvorpå du indsamler, afklarer og organiserer alle de ting, du skal. Formålet er at blive mere produktiv, mindre stresset og at være tilstede med det, du foretager dig. Dette gælder ikke mindst for folk, der arbejder kreativt.

Lars Rothschild Henriksen vil introducere 5 trin til at få kontrol og overblik over dit arbejde. Der vil i løbet af oplægget også være øvelser, som deltagerne skal gennemgå.

Arrangementet bliver til med midler fra Koda Kultur.